Κυριακή 19 Αυγ 2018

Έκθεση ζωγραφικής της Μαργαρίτας Μαρτή «Η απόδραση του Πινολίνο…»/ Επεξήγηση κεντρικών έργων

Κατηγορία: Περιοδικές Εκθέσεις
Δημοσιεύτηκε Παρασκευή, 02 Μαρτίου 2018 Συντάχθηκε από το Thalassa Museum

 

28641723 1718368911517762 645600949 o

Επεξήγηση κεντρικών έργων

Η απόδραση του Πινολίνο.

Ο Πινολίνο ξάδερφος του Πινόκιο βαριεστημένος από τη ζωή στη Γη, αποφασίζει να αποδράσει σε έναν άλλο κόσμο… Έτσι ταξιδεύει στην στρατόσφαιρα των Αγγέλων μεταξύ Κολάσεως και Παραδείσου

Σε αυτό το ταξίδι εννοείται ότι βλέπει τέρατα, μυθικά όντα  και φανταστικά ζώα. Ο Πινολίνο μοιάζει πολύ με τον ξάδερφό του. Έχει και αυτός μια μεγάλη ξύλινη μύτη και μεγαλώνει ανάλογα με το πόσα ψέματα θα πει. Θα τον βρείτε σε αρκετούς πίνακες και μάλιστα σε ορισμένους εμφανίζεται και η Πινοκίνα. Μια έξυπνη θηλυκιά Πινόκιο.

Στο κομμάτι «Είσοδος», ο Πινολίνο εμφανίζεται σε ένα ποτήρι σαμπάνια που απεικονίζει το δικό του περιβάλλον. Έξω απλώνεται ο φανταστικός κόσμος. Στα αριστερά απεικονίζεται η είσοδος από την οποία μπαίνουν με ορμή διάφορα ζώα. Φύλακας του κόσμου ένας κόκκινος φοίνικας. Μουσική: Σαξόφωνο και άρπα

Στην «Cornucopia» ο Πινολίνο κάθεται σε μια γωνιά  ακούγοντας την ιστορία για μια χώρα στην οποία επικρατεί η αφθονία. Αφθονία πολιτισμών, ιστοριών, φαγητών, ζώων και ανθρώπων. Όλα είναι άφθονα… όμως όχι αρκετά. Κάποιοι τα θέλουν όλα δικά τους… Σύμβολο: Το κέρας της Αμάλθειας που συμβολίζει την αφθονία. Παρά την αφθονία θα ακολουθήσει απληστία.

Στον πίνακα «Η Αφροδίτη δέχεται επίθεση», ο Πινολίνο συμμετέχει στη διάσωση της Αφροδίτης, της δικής μας Αφροδίτης. Θα τα καταφέρει; Η Αφροδίτη, που αντιπροσωπεύει την Κύπρο, δέχεται επίθεση από αδηφάγους εξωτερικούς εχθρούς που εδώ παρομοιάζονται με αδίσταχτους καρχαρίες. Μια γυναίκα παίζει βιολί παρά την χαώδη κατάσταση που εν τέλει θα οδηγήσει σε ναυάγιο σαν ένας άλλος Τιτανικός, ενώ ο θησαυρός μένει ανεκμετάλλευτος στον βυθό.  Το έργο ολοκληρώθηκε το 2012.

Στον πίνακα «Unbreakable» στο επίκεντρο βρίσκεται μια γυναίκα χανούμισσα που ξεφεύγει από τη ζώνη του λυκόφωτος, σπάζοντας τον μεγάλο καθρέφτη. 

Πλησιάζουμε στο τέλος, στις πύλες του Παραδείσου. Η νύχτα έχει χρώμα σκούρο κόκκινο και η βραδιά είναι ρομαντική. Στην αριστερή πλευρά δεσπόζει το φλερτ. Μια αριστοκράτισσα εξ Ανατολής χανούμισσα με το αραβικό της άλογο, ξεφεύγει από τον κόσμο του σκότους και φθάνει στα Ηλύσια πεδία. Την άφιξη της αντιλαμβάνεται ο φοίνικας, φύλακας του κόσμου αυτού και μια μυστηριώδης γυναίκα πίσω από ένα σπασμένο τζάμι. Το ποτήρι της αριστοκράτισσας της Δύσης σπάζει με την είσοδο της Ανατολίτισσας αριστοκράτισσας. Το σπάσιμο του ποτηριού δείχνει πως η Δύση πιάστηκε στον ύπνο επανειλημμένα και αυτό φαίνεται στο ταξίδι που ξετυλίγεται στον χρόνο από τα αρχαία χρόνια, στον Μεσαίωνα και καταλήγει στη σύγχρονη εποχή. Πάνω από τον καθρέφτη βρίσκεται ένας νεαρός μπλε Πήγασος με άστρα στα πόδια, αντιπροσωπεύοντας τον αστερισμό Πήγασο. Μια γυναίκα ακολουθεί πορεία πτώσης έχοντας πέσει από την πλάτη του τιμωρού νεαρού Πήγασου. Τιμωρός γιατί η γυναίκα προσπαθεί σαν ένας άλλος Βελλεροφόντης να φθάσει στις πύλες του παραδείσου. Υπάρχει όμως ελπίδα καθώς κάποιος αντιλαμβάνεται την πτώση της…

Κυριαρχεί ο έρωτας και η ειρηνική συνύπαρξη. Π.χ. του δράκου με το αρνί. Οι δράκοι δεν είναι εφιαλτικοί. Μουσική: Σαξόφωνο.

Στον πίνακα  «Άγραφο» παρουσιάζονται οι τρεις μοίρες να δέχονται επίθεση από αγγέλους. Στην αρχαία ελληνική μυθολογία το πεπρωμένο ορίζεται από τις τρεις μοίρες: την Κλωθώ, τη Λάχεση και την Άτροπο που κόβει το νήμα της ζωής. Τίποτα δεν είναι γραμμένο και τα πάντα μπορεί να αλλάξουν. Δεν υπάρχει πεπρωμένο και υπεύθυνος για το μέλλον του είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Tο στοιχείο της αρχαιότητας είναι συνυφασμένο με το αναγεννησιακό στοιχείο και την εποχή των ιπποτών. Πάνω αριστερά διακρίνεται το οικόσημο της Μεσαιωνικής Κύπρου. Η σκηνή τελειώνει με τον Πινολίνο να μαγεύεται από μια σειρήνα. Η σειρήνα έχει ήδη τυλίξει το καραβάκι. Άραγε θα μπορέσει ο Πινολίνο να αντισταθεί ή θα βυθιστεί πίσω στον δικό του κόσμο;  Μουσική: Πιάνο, βιολί και βιόλα.

Copyright © 2012 Thalassa Museum
Δημιουργία Ιστοσελίδας Πέτρος Ανδρέου